iszlam.com

magyar muszlimok az iszlámról

hirlevel

Olvasd ki a Koránt

Oszd meg ezt a cikket másokkal is a Facebookon!

Legyél a rajongónk!

Legfrissebb hozzászólások

Belépés

Cikkeinkből

  • Allah Küldötte (béke legyen vele) azt mondta: „Ádám fiának minden tette megsokszorozódik. Egy jótett felér annyival, mint annak tízszerese, és felérhe...
  • zarandoklat...
  • Nap Hajnali (fadzsr) imaidő Napkelte Déli (dzuhr) imaidő Délutáni (aszr) imaidő Esti (maghrib) imaidő Éjszakai (isha) imaidő 1 5:48 ...
  • Abu Hurejra közölte, hogy Allah Küldötte (béke legyen vele) elé vittek egy férfit, aki részegítő italt ivott. Ő pedig azt mondta: „Verjétek meg!” ...

Kedves Mindenki:)

Először is tudnotok kell, hogy én magam nem vagyok muszlim, de az utóbbi időben elég sokat olvasok az iszlámról (több okból is), igy találtam rá erre a weboldalra is. Ma este felkaptam a fejem egy hirre a hiradóban, a neten is megtalálható a cikk:

http://www.mon.hu/hirek/Nemzetkozi/cikk/mekkaba-keszul-a-botozasra-itelt-soroz245-modell/cn/haon-news-charlotteInform-20090823-0741212718

Vajon egy muszlim lehet modell, nem ellentétes ez az iszlám által előirt szabályokkal? Illetve ez a büntetés, amit alkohol fogyasztásáért kapott szintén a Korán valamelyik előirásának megfelelő? Ezzel kapcsolatosan lennék kiváncsi a véleményetekre...

üdvözlettel: Fatima

Hozzászólások  

 
#1 jakabgyorgy 2009-08-25 02:31
Az iszlám szerint a nő köteles eltakarni a testét kivéve az arcát, a kézfejét és a lábfejét. Ez azt jelenti, hogy egy muszlim nő csak ennek az előírásnak megfelelő ruhákat mutathat be modellként. Tehát nem kizárt, hogy egy muszlim nő muszlim ruhákat mutasson be.

Az iszlám szerint az alkoholfogyaszt ás bűn, amiért botütés járhat büntetésként. Ám a botütés célja nem a fizikai fájdalom okozása, hanem a nyilvános megszégyenítés. Ugyanakkor azért az furcsa, hogy Malájziában van elég bár, s elég alkoholista. Miért pont ezt a szegény nőt találták meg?
 
 
#2 eszter 2009-09-23 18:14
Al szalamo alajkom wa rahmato Allah wa barakato
Kedves Jakabgyögy, kedves testvérek!

Legjobb tudomásom szerint a lábfejet is el kell takarni. A férjem a kedvemért több helyen is utánanézett, és ő is ezt találta. Legnagyobb meglepetésemre ezt sokan nem tudják (vagy nem így tudják) és sok imádkozó nőt látok mezítláb. Lehetséges, hogy én tudom rosszul? :shock:
 
 
#3 Hatice 2009-09-23 19:50
Va aleykum salam va rahmatullahi va barakatuh.

Kedves Eszter, ez vallási iskolánként változó.Tudtommal a hanifi szerint megengedett a lábfej fedetlensége, a többi szerint nem.
 
 
#4 eszter 2009-09-24 11:51
Köszönöm válaszod Hatice
Mivel az utóbbi időben sokat foglalkoztatott ez a kérdés, és most ismét felmerült bennem, igyekeztem hivatalos állásfoglalást találni. Rá is bukkantam egy idevonatkozó fatwára egy egyiptomi vallási testület hivatalos oldalán, ahol több nyelven elérhetőek a határozatok. Gondoltam, megosztom:
http://www.dar-alifta.org/ViewFatwa.aspx?ID=273&LangID=2

Angolul nem értők kedvéért:
A fatwa kimondja, hogy a niqab nem kötelező, ellenben a hidzsabbal, ami nem csak a fejkendőt jelenti, hanem a női testet takaró, lenge, nem átlátszó viseletet, amely eltakar minden intim testrészt. A nem intim testrészek közé pedig csak a kézfejet és az arcot sorolja, és felidéz egy hagyományt mely Aishától ered: Mikor testvére, Aszmaa áttetsző ruhában lépett a Próféta (saw) elé, Ő megjegyezte, hogy egy serdült nőnek illő eltakarnia mindenét kivéve "ezt és ezt", s miközben ezt mondta, az arcára, és a kezére mutatott.
(a cikk ezen kívül tárgyalja a niqab mellett és ellen szóló érveket, amikre most nem térek ki)
Béke legyen velünk.
 
 
#5 jakabgyorgy 2009-09-24 12:28
Az iszlám vallásban négy ismert jogforrás van: a Kegyes Korán, a szunna, a tudósok közmegegyezése és a logikus érvelés. Ezeket a különböző tudósok különböző módon közelítik meg, és különböző döntéseket hozhatnak egy-egy kérdésben. Ezen felül egy-egy helyzet más-más történelmi-társadalmi helyzetben szükségessé teheti, hogy különböző válaszok szülessenek. Ezeket rendszerezik, s ebből lesz egy vallásjogi rendszer, egy vallásjogi iskola. Nem biztos, hogy épp emiatt célravezető, ha felkutatunk egy döntést az interneten. Az, hogy egy döntést pl. Egyiptomban hoztak, nem biztos, hogy nekünk is mérvadó. A leghelyesebb az lenne, ha ki-ki követné az egyik rendszert, s következetesen annak a véleményét fogadná el. A szunni muszlimok többsége számára ez egyértelmű, mert beleszületnek a rendszerbe.

Így a női lábfej fedettségének kérdésében Abu Hanifa azt javallja, hogy a nő lábfeje lehet fedetlen. Málik és Ahmed ibn Hanbel pedig azt, hogy ne. Sáfii az Al-umm című könyvében azt írja: \"A nő egész teste aura (szeméremtest), kivéve az arcot és a kezeket. És a láb felső része is aura.\" A sáfii vallásjogi iskola véleménye később a korral változott, s a teljes testet elfedő nikábot jelölte meg abszolút kötelezőségként , a XIV. századi imám Ahmed ibn Nakib legalábbis így rendelkezett.

Nem az egyik vagy a másik álláspont a helyes, mind a saját rendszerében.
 
 
#6 eszter 2009-09-24 18:46
Nagyon köszönöm a hozzászólást. A félreértést az okozta nálam, hogy a források, melyekhez eddig hozzájutottam, azt sugallták, hogy mind a négy iskola szerint awrah a lábfej ("a tudósok egyöntetű véleménye alapján.."-), és Abu Hanifa különvéleményét nem említették. Azért gyanakodtam mégis, hogy valamit nem jól tudok, mert a nők nagy hányadát látom mezítláb, és gondoltam, ez nem lehet véletlen. Nagyon köszönöm.
 
 
#7 Ibrahim 2009-09-26 08:31
Asszelamu alejkum

Egy dologról nem esett szó az eddigiek során, pedig ez lényeges lehet. Ez pedig az, hogy nem feltétlen ugyanaz, ami a nők viseletére vonatkozik az ima alatt, illetve azon kívül. Mert az egy dolog, ha egy nőnek zoknit, harisnyát kell viselnie napi ötször 10 percig az ima alatt, és megint más dolog, ha 30 fok melegben egész nap ebben kell lennie azért, mert a vallás előírja...
 
 
#8 szoel 2009-09-26 12:07
Aleykum szalam kedves Ibrahim,

nem ertem.Akkor velemenyed szerint az ima alatt kell egy pl.zokni,de az iman kivul nem szukseges viselni?
 
 
#9 Ibrahim 2009-09-26 12:13
Walaykum salam wa rahmatullah

Igen, erre gondolok. A férfiak szemérme köztudottam a köldök és a térd közötti rész, de életemben nem láttam még olyan férfit, aki csak ezt a részt takarva imádkozott volna egy mecsetben. A legtöbb helyen még azt is szóvá teszik a mecsetekben, ha a férfiak új nélküli trikóban akarnak imádkozni. Miért ne lehetne a nők számára is eltérő előírás az ima idejére és a mindennapokra?
 
 
#10 szoel 2009-09-26 16:23
Beke legyen veletek,

ez igy viszont logikatlan, szerintem,kedve s Ibrahim.Mivel a nok es ferfiak a mecsetekben kulon helyen imatkoznak,nem osszekeveredve egymassal.Es akkor ki fogja nezegetni egymas labfejet, a nok a noket?Igy nincs ertelme a zokninak az ima kozben sem!
A test eltakarasa ima kozben inkabb a tiszteletteli megjelenes Allahnak, nem pedig az emberek egymas kozotti erkolcsos hozzaallast jelenti.
Szoljatok,ha rosszul gondolom!
 
 
#11 Hatice 2009-09-26 17:45
Amennyire én tudom, valóban ez a férfiak szemérme , és ezt takarni farz, viszont szunna a többi testrészük takarásai is ( férfiaknak) és ez alapján egyáltalán nem illő nekik sem felső nélkül, vagy ilyen ujjatlan atlétákban szaladgálniuk ( imádkozni azt meg főleg nem). Valaha ,valahol olvastam erről, de nem emlékszem pontosan ,hogy hol, így örülnék neki ha valaki , akinek nagyobb a tudása e témakörben írna róla (pl hádíszokat is ha van). Rengeteg szó esik mindig a nőkről, mit tilos nekik,mi kötelező,mi illik, mi nem illik, hogy öltözzenek, hogy viselkedjenek....a férfiakról meg szinte semmi
 
 
#12 Zahrah 2009-09-27 11:53
Salamaleykum!
Igen,Hatice testvérünknek igaza van,ismerek olyan párt ahol a férj a nőt abayába meg különféle bő kabátokba engedi öltözni,de a férfi a legmodernebb \"győzke\"-féle stilusban pózol..szűk, passzos nadrágokban,fel tünő polókban...Ez neken nagyon visszataszító..miért nem lehet egy nő is divatos?Divatosan is lehet betartani az iszlám szabályait!Beva llom az én férjem finoman közli is velem hogy legyek ,divatos,de ne feltünő.Én vagyok sokszor hajlamos nem figyelni hogy mit veszek fől..férjem ekkor szokta szeliden megjegyezni:nek ed így tetszik?Szóval ebből kiindulva kérdezem hogy miért gondolják sokan azt hogy egy nő csak hosszú arabruhában lehet?Annyi féle variáció lehet,igaz jobban kell figyelni hogy feleljen meg az iszlám előirásainak,de nem lehetetlen.és nem is pénz függő.Szóval Testvéreim aki teheti és Úgy érzi,legyen trendi,persze csak iszlám keretek között :wink:
 
 
#13 jakabgyorgy 2009-09-27 13:21
A szeméremtest elfedése minden élethelyzetben kötelező. Imádkozáskor is, azon kívül is.

Ha valaki nem fedi el a szemérmét bűnt követ el. Ha viszont imádkozáskor tesz így, az imája érvénytelen, mert nem teljesíti az ima hat előfeltételének egyikét.
 
 
#14 szoel 2009-09-27 14:17
Beke legyen veletek,

milyen labbelit viseltek az emberek -nok- a Koran erkezesenek idejen? Akkor is volt zokni, kilatszott a nok labafeje vagy takarva volt?
Lehet-e errol hiteles leirast talalni vhol?
Mivel nem egyontetuek a velemenyek (Abu Hanifa, Malik, Ahmed, Safaii) talan celravezeto lenne tudni,az akkori viseletet.Ha anno a labfej takarva volt, valoszinu ezert nem lett kulon kihangsulyozva.Az abayak, zsilbabok ma is csak bokaig ernek.
 
 
#15 szoel 2009-09-28 14:17
Beke legyen veletek,

akkor eloirt a labfej eltakarasa vagy nem?

Kozeleg a zarandoklat (hadzs) ideje,aki teheti majd nezze meg a zarandokok eloirt oltozeket mikozben a mekkai mecsetben jonnek-mennek, vmelyik iszlam tv-csatornan.

Allah vezesse az egyenes uton a hivoket!
 
 
#16 Hatice 2009-09-28 21:24
Kedves szoel, ez meg lett válaszolva rögtön eszter kérdésére.
 
 
#17 szoel 2009-09-29 10:35
Koszonom kedves Hatice,

elolvastam a hsz-okat meegegyszer, dontetlen lett az eredmeny.
Majd Allah dont az elteresek kozott!

Beke legyen veletek!
 

Magyar muszlimok az iszlámról