Mohammed (béke legyen vele) Isten Küldötte - az iszlám prófétája

Allah Küldötte (béke legyen vele) azt mondta: „Nem szabad három napnál tovább elkülönülnie egy muszlimnak hittestvérétől! Amikor találkoznak, nem fordulhatnak el egymástól, s az a jobb közülük, aki megelőzi a másikat a köszönéssel!” (al-Bukhári és Muszlim)

Zejd Ibn Thábitra – Allah legyen elégedett vele – való hivatkozással jegyezték fel, hogy azt mondta: „Elfogyasztottuk a szuhúrt Allah Küldöttével (béke legyen vele), azután felálltunk az imádkozáshoz. Azt kérdezték: Mennyi idő telt el a kettő között? Így válaszolt: Ötven ájányi (Korán-idézetnyi).”(al-Bukhári és Muszlim)

Elment egy férfi Allah Küldöttéhez (béke legyen vele) és azt kérdezte tőle: Ó, Allah Küldötte, ki jogosult a legjobban arra, hogy jóságos társa legyek? Azt felelte: „Az édesanyád, aztán az édesanyád, aztán az édesanyád, aztán az édesapád, aztán aki a legközelebb áll hozzád, és így tovább!” (al-Bukhári és Muszlim)

A fitráról (az ember természetes, veleszületett állapota: az egyistenhit) Allah Küldötte (béke legyen vele) a következőket mondta: „A fitrához tartozik öt dolog: a körülmetélés (a férfiak esetében), a fanszőrzet leborotválása, a hónaljszőrzet eltávolítása, a körömvágás, és a bajusz vágása.” (al-Bukhári és Muszlim)

Umm Szalamára hivatkozva jegyezték fel, miszerint így szólt: Ó Allah Küldötte, jár-e nekem jutalom, amiért költök Szalama gyermekeire, és nem hagyom őket csak úgy (ellátás nélkül), mivel ők a gyermekeim? Azt felelte Allah Küldötte: „Igen, jár neked jutalom, annak fejében, amit költöttél rájuk.” (al-Bukhári és Muszlim)

Abdullah ibn Amr, a Próféta (béke legyen vele) egyik társa, amikor birkát vágtak neki megkérdezte szolgáját: „Ajándékoztál zsidó szomszédunknak? Hallottam, amint Allah Küldötte azt mondta: „Gábriel angyal annyira hangsúlyozta a szomszéd jogait, hogy azt gondoltam, talán még örökösödési joga is van.” (al-Bukhári és Muszlim)

Allah Küldötte (béke legyen vele) azt mondta: „Háromnak leszek ellenfele a Feltámadás Napján: Annak, aki egyezséget kötött rám hivatkozva, majd megszegte azt; annak, aki eladott egy szabad embert, és felélte az árát; és annak, aki bérmunkást fogadott, elvégeztette vele (a munkát), de nem adta meg neki a bérét.” (al-Bukhári)

Allah Küldötte (béke legyen vele) arra utasította társait, hogy fogyasszanak szuhúrt (Vagy szahúr. A hajnali imára szólító azán előtti könnyű étel.) azért, mert rengeteg jó rejlik abban. Azt mondta: „Végezzetek szuhúrt, mert a szuhúrban bizony áldás van!” (al-Bukhári és Muszlim)

Abu Hurejra közölte, hogy Allah Küldötte (béke legyen vele) egy alkalommal megpuszilta unokáját, Haszant, mire al-Akra ibn Hábisz azt mondta: „Tíz gyermekem van, de sose pusziltam meg egyiket sem. Allah Küldötte (béke legyen vele) azt mondta: „Aki nem könyörül, az nem lel könyörületre.” (al-Bukhári és Muszlim)

Abu Masz’úd al-Badríra hivatkozva jegyezték fel, miszerint Allah Küldötte (béke legyen vele) azt mondta: „Ha a férfi családjára költ egy bizonyos összeget, és szem előtt tartja Allah megelégedését (vagyis az a szándéka, hogy ezáltal Allahhoz közeledjen) akkor az adománynak számít.” (al-Bukhári és Muszlim)

Allah Küldötte (béke legyen vele) mondta a társainak a következőt: „Újítsátok meg a hiteteket!” Mire azt kérdezte egyikőjük: „Ó Allah Küldötte! Hogyan újíthatjuk meg a hitünket?” Ő azt felelte: „Mondjátok sokszor azt, hogy Lá ilaha illal-lah (Nincs más /jogosan imádható/ isten, kivéve Allah).” (Ahmed)

Allah Küldötte (béke legyen vele) azt mondta: „Nincs olyan bűn, amely jobban rászolgálna arra, hogy a büntetése előre legyen hozva az evilágba – a túlvilágra tartogatott mellett – mint a rokoni kapcsolat megszakítása és az igazságtalanság.” (Ahmed, Abu Dáúd, at-Tirmidí, ibn Mádzsa)

Anasz azt mondta: Tíz évet szolgáltam Allah Küldötténél, de soha nem mondta nekem azt: „Pfúj”, se nem kérdezte egyetlen dolog kapcsán, amit tettem, azt hogy: „Miért tetted?” És soha nem kérdezte olyan dolog kapcsán, amit nem tettem meg: „Miért nem tetted meg?” (al-Bukhári és Muszlim)

Azt is mondta a Próféta (béke legyen vele): „Nem megengedett egy asszonynak, hogy (önkéntes vagy szunna böjtöt) böjtöljön férje jelenlétében, kivéve az ő engedélyével. És nem adhat engedélyt senkinek sem arra, hogy a házába lépjen, csakis (férje) engedélyével.” (al-Bukhári és Muszlim)

6. oldal / 16