És ne taszítsd ki [a közösségből] azokat, akik reggel és este [egyre csak] Urukhoz fohászkodnak, orcája [látását] áhítozván! Nem a te feladatod az, hogy számonkérj tőlük bármit is [miként nem is az ő feladatuk számonkérni tőled bármit is -, hogy [annak alapján] kitaszítsd őket [a közösségből], s eképpen vétkes légy a vétkesek között. (Korán 6:52)
iszlam.com
Magyar muszlimok az iszlámról

Belépés

Legfrissebb hozzászólások

Iszlám imaidők

Blogcatalog

Muslim  Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Cikkeinkből

  • Beáta emlékének tiszteletére A sír
    Othman ibn Affan szolgája mesélte Othmanról (Allah elégedjen meg Vele), hogy amikor egy sírnál megállt, akkor...
  • Dul Hijjah hónapja nemcsak azoknak a muszlimoknak jelentős akik elvégzik a Zarándoklatot, nem csak ők azok akik nagyon f...
  • Anasz, aki szolgája és társa volt, így jellemezte erkölcsét: „Nem volt Allah Küldötte (béke legyen vele) sem förtelmes beszédű, sem átkozódó, sem pedi...
  • Allah Küldötte (béke legyen vele) sorba szokta állítani nagybátyjának, al-Abbásznak a három fiát: Abdullahot, Ubejdilláhot és Kuszajjirt, és azt szokt...
  • Allah Küldöttének (béke legyen vele) életútja telis-tele van kedvességgel, nemességgel és erkölcsösséggel. Soha sem hagyta el a száját förtelmes szó, ...
  • Saddádra való hivatkozással jegyezték fel, hogy azt mondta: Kiment a Próféta a mecsetbe Haszant vagy Huszeint tartva a kezében, majd előrelépett és le...
  • Mohammednek (béke legyen vele) szokása volt Ramadan hónap napjaiban elvonulni, és magányosan elmélkedni, Isten felé fordulni. Ilyenkor mindig a Hirá h...
  • Annak kérdése, hogy van-e élet halál után vagy nincs, nem esik a tudomány ítéletének hatáskörébe, mert a tudomány csak gyakorlati tapasztalatokból nye...
  •             Négy év telt el azóta, de képei még mindig olyan elevenen élnek bennem, mintha tegnap történt volna. Sőt, az idő múltával, mintha ...
  • Isten minden néphez elküldte a követeit, akik az Ő üzenetét adták hírül az embereknek. Ezeknek a kinyilatkoztatásoknak olyannak kellett lenniük, amit ...
Segítségkérés egy cikk megírásához PDF Nyomtatás E-mail

Asszelamu aleykum kedves Testvéreim,

Kaptunk egy levelet, amire hívatkozva segítségeteket szeretném kérni. Amennyiben szívesen segítenétek Andreának, kérlek írjátok le válaszotokat neki vagy ide hozzászólásként, vagy pedig a mi címünkre: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

"Kedves Magyar Muszlim Közösség, Honlapkészítők!

Szeretném a segítségüket kérni. A Figyelő hetilap munkatársa vagyok, és Önök, mint a magyar iszlám közösség autentikus képviselői, elmondhatnák gondolataikat. Egy előkészületben lévő cikkhez gyűjtök információkat, amely a karácsony és a vallások kapcsolatának témáját járná körül.
Arról szeretném megkérdezni Önöket, mint hívő emberek, mit tesznek karácsonykor? Tisztában vagyok vele, hogy hívő muszlim nem ünnepli Jézus születését, de manapság már egyre kevésbé erről szól az ünnep. Esznek-e Önök ünnepi ebédet, megajándékozzák-e gyermekeiket, vagy egyszerű hétköznapként kezelik december 24-25-26-át?
Ezek a kérdések persze az egész magyarországi muszlim közösséghez szólnának, remélem tolmácsolni tudják a többiek gondolatát is.

Nagyon hálás lennék, ha válaszolnának. Előre is köszönöm a segítségüket.

Üdvözlettel,
Eibel Andrea"

Hozzászólások
Keresés
iszlam.com   |Author |2008-11-04 21:23:37
avatar Kedves Andrea,

A mi családunk nem tartja a karácsonyt, mint ahogy egy muszlim
ismerősünk sem. Saját muszlim ünnepeink vannak, amiknek - csakúgy mint
a karácsonynak is - megvan a maga hangulata, szokásai. Azt nem lehet
mondani, hogy hétköznapként kezelnénk a karácsony napjait, hiszen
honfitársaink nagy részének ilyenkor ünnep van, és ezt gondolatainkban
tisztelet ben tartjuk. Keresztény szeretteinknek mi is veszünk
karácsonyi ajándékot, mint ahogy ők is vesznek nekünk akkor ajándékot,
amikor mi ünnepeljük ünnepeinket, de ezt az ő tiszteletükre nem pedig
a karácsony ünnepének tiszteletére tesszük. Jézust - béke legyen vele
- mint prófétát tiszteljük, azonban e tiszteletünk nem abban nyilvánul
meg, hogy ünnepelnénk vélt születésnapját.
Az iszlám következő nagy ünnepe, az Áldozat ünnepe várhatóan idén
december 8-ra esik.

Béke legyen velünk
Adam   |Registered |2008-11-12 10:04:12
A mi családunk őszinte hite szerint nem tartozk egyik valláshoz sem, mégis ünnepeljük a karácsonyt. Úgy gondolom én is, hogy ez már igazán nekünk nem Jézus születéséről szól, mindamellett én nagyon tisztelem és becsülöm őt tettei miatt. (Allah legyen elégedett vele!)
Szerintem mint magyarnak nekünk is illik eggyütt ünnepelnünk szeretteinkkel inkább a Szeretet Ünnepeként tisztelve, ugyanis a szeretet a muszlimoknál is fontos dolog.
Noure   |Author |2008-11-12 12:09:05
avatar Kedves Adam. En nem ertek veled egyet. A karacsonyt nem azert unnepeljuk, mert magyarok vagyunk, hanem azert, mert keresztenyek. Azt hiszem, hogy ez amolyan berogzult szokassa valt a nem hivok kozott is, hiszen mindenki unnepel korulottuk, miert pont ok ne tennek ezt? Mar-mar tarsadalmi elvaras. Sokkal fontosabb volna, hogy a szeretet unnepe a mindennapok legyenek. Hogy ne kelljen unnep ahhoz, hogy megajandekozz valakit, hogy ne kelljen egy unnep ahhoz, hogy a videki rokonokat meglatogassa az ember, hogy ne kelljen egy unnep ahhoz, hogy a csalad leul, beszelget, jokat eszik, szepen feloltozik. Sokkal inkabb a mindennapok resze kellene, hogy legyen. En magyar vagyok, de nem erzem, hogy ezert kellene unnepelnem a karacsonyt. S ha ilyenkor meglatogatunk valakit, akkor az ne az unnep miatt legyen, mert az nalam mar nem is oszinte vonas.Hiszen mi nem ugy tekintunk Jezusra (a.s.) ahogy a keresztenyek. S nem is fogadjuk el azt, amit ok ilyenkor unnepelnek, azaz hogy "megszuletett Isten fia". De mivel muszlimok vagyunk, tiszteljuk a masik vallas unnepeit. Csak maskepp latunk nehany dolgot. Viszont fontos lenne, ahogy Imen is irta, hogy a szeretet, az ne egyszer egy evben, egy unnepen nyilvanuljon meg, hanem gyuruzzon be a mindennapokba.
iszlam.com   |Author |2008-11-12 10:55:56
avatar Kedves Ádám,

Ahogy írtad is, a családotok egyik valláshoz sem tartozik igazán. Ezért hát - véleményem szerint - természetes is, hogy ha a karácsonyt ünnepelik. Hiszen keresztény világban nőttek fel, élnek. Mi viszont muszlimok vagyunk, akiknek nem keresztény ünnepeik vannak, hanem az iszlám szerinti ünnepeik.
Megértem az álláspontod, miszerint a karácsonyt véleményed szerint már sokan "csupán" a szeretet ünnepének tekintik, azonban ha ez így lenne, akkor kérdem én... miért kéne a szeretetünket egy nap kifejezni az évben egymás iránt? Nem az lenne a természetes, ha minden nap ezt tennénk? A családnak nem csak a szeretet ünnepén kell összeülni közös vacsorára, hanem minden nap. Nem csak egy nap kell figyelnünk gyermekeinkre, szüleinkre, hozzátartozóinkra, hanem minden nap az évben.

Béke legyen velünk
Imen
Noure   |Author |2008-11-12 11:57:14
avatar Kedves Andrea!

Mi sem unnepeljuk a karacsonyt muszlimkent, hiszen az kifejezetten kereszteny unnep. Ami valoban, sajnos nem nagyon szol Jezusrol. Fokent az idosebbek azok, akik ilyenkor ellatogatnak a templomba, es nem kotelesegbol, hanem hitbeli meggyőződesből hallgatjak az ünnepi miset. Azt tapasztaltam az elmult evekben, hogy a karacsony, mar egyaltalan nem a vallasrol szol, ha megis, akkor az is csak egy-egy dal elenekleseben nyilvanul meg. A karacsonyt azert sem tartjuk muszlimkent, mert mi Jezusra profetakent (s.a.) tekintunk, nem mint Isten fiara. Az alapoknal maskepp gondolunk ra, mint a keresztenyek. De termeszetesen tiszteletben tartjuk ezt az ünnepet, es ilyenkor mi is meglatogatjuk a csaladtagjainkat, akik keresztenyek. Nem az ünnep kedveert, mert ezt egyebkent is megtesszuk a hetkoznapokban, csupan mert ez is egy remek alkalom arra, hogy leuljunk, beszelgessunk. Az viszont sajnalatos, hogy amig a muszlimok donto tobbsege ismeri a kereszteny unnepeket, addig sajnos ez nem mondhato el a masik oldalrol. Nagyon kevesen ismerik a masik vallas unnepeit-talan mert ugy erzik, hogy az ugysem az ő unnepuk-s szinte semmit sem tudnak a mi ünnepeinkről. S itt mar reg tulmutatok a vallason, az eredendő tisztelet, tuidasvagy, megismerni akaras, egymas elfogadasanak hianya taplalja ezt a kozombosseget. Jo volna, ha muszlim, kereszteny es zsido, s barmilyen mas vallas kepviseloi, ismernek egymas fontosabb datumait, unnepeit. Nem is kell az osszeset, csak legalabb egy-egy fontosabbat. Talan utopisztikus alom, hogy egyszer erdeklodessel fordulunk majd egymas fele, megveszunk egy konyvet a masik vallasarol es neha meg beszelgetunk is. Nalunk a karacsonyhoz hasonlo unnep az Eid, amely a Ramadant lezaro unnep. Ilyenkor a karacsonyihoz hasonlo, 3 napos vendegeskedes, finom-csak ilyenkor keszitendo-etelek, a gyermekeknek valo ajandekvasarlas jellemzi az elokeszuleteket. Tehat, vannak kozos vonasok a ket vallas unnepei kozott, sokkal tobb, mint gondolnank. Csak eppen az ok mas. De minden tarsadalomban azt hiszem, hasonloan unnepelnek, legyen annak barmi is az oka. Hiszen az unneplest csak igy tudjuk felszinre hozni, igy lesz latvanyos, elterjedt. Sok sikert kivanok az anyag megirasahoz, es reszemrol megtiszteltetes, hogy a vallasunk irant erdeklodott, hogy egy kis betekintest enged majd az olvasoinak ebbe a vallasba, s talan lesznek, akik ezutan meg tobb kivancsisaggal fordulnak felenk.
Adam   |Registered |2008-11-12 14:17:55
Úgy érzem kicsit félreérthető voltam, ez nálam gyakran előfordul.
Igazából úgy értettem, hogy magyarként azért illik szerintem részt vennünk ezeken a keresztény ünnepeken, hogy ezzel családunkat, barátainkat, rokonainkat megtiszteljük és ne okozzon muszlim hitünk ellenérzést a közösségünkben emiatt. Ne legyünk tárgya kifigzrázásoknak mint egyik nap az iskolában matek órán amikor is a tanár szóbahozott egy vallást ahol nem ünneplik a karácsonyt. Ezt csak példaképp mondtam. De itt Magyarországon ahol döntően a kereszténység van jelen nem szabad kilógnunk a sorból ilyen dolgok miatt. Természetesen ezzel nem kérem, hogy eggyetértsetek. Nem azt mondom, hogy ünnepeljünk mint ők, hanem érezzünk eggyütt velük. Ez is része szerintem egymás elfogadásának és megtisztelésének.
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem több rokonom is van akikkel nem tudom tartani a kapcsolatot a hétköznapokban személyesen, távolságok és egyéb okok miatt. Ezért jó, hogy van egy alkalom amikor összegyűlhet a rokonság, azok is akik egyébként nem tudnak találkozni. Sajnos az igaz, hogy mások nem ismerik mások vallását, de ezt egyenlőre nem várhatjuk el. Mi vagyunk a kisebbség, nekünk kell szerintem alkalmazkodnunk olyan szinten ami még nem ütközik a mi vallásunkba.
Én aki a családom közül egyedül vallom az iszlámot, sajnos nincs rá lehetőségem, hogy itt úgy ünnepeljem a muszlim ünnepeket mint azt egy iszlám országban szokás. Én főleg ennyi idősen megemlékezni tudok róluk, de a szokásokat nem tudom tartani. Ezért alkalmazkodva a többiekhez megpróbálom átérezni a karácsonyt mint mondtam a Szeretet Ünnepeként, mivel más alkalom számomra nincs. Amennyire lehetőségeim engedik a hétköznapokban is szeretetet tanúsítok családom és rokonaim iránt, de magyarként erre nekem igazán csak karácsonykor van alkalmam.
Remélem megértitek a dolgokat amiket mondtam. Ha ismét valamit félreérthetően fogalmaztam valamit kérlek jelezzétek. Ez sajnos adódhat a koromból, ugyanis még csak 17 éves vagyok, tudomásom szerint ti pedig már javában felnőtt emberek, ezért lehetnek félreértések. Béke legyen velünk! És köszönöm, hogy válaszoltatok. Andreának én is sok sikert kívánok!
Noure   |Author |2008-11-14 15:03:01
avatar Salam kedves Adam!

Korodhopz kepest, azt hiszem, nagyon is ertelmesen fogalmazol, es erthetoen, ne aggodj En csak azt akartam mondani, hogy a "magyarkent illik" osszetetel, szamomra azt jelenti, Marcius 15-en, vagy oktober 23-an, illik unnepelnunk. De en tovabbra is tartom, hogy nem a karacsonyt kell felhasznalni arra, hogy szeretetunket kimutassuk a csalad fele. Mert igy akkor meg egy evet kelle erre varnunk, s egyszer lesz ido, amikro nem jon el a kovetkezo karacsony, es nem lesz ido ra. Nem hiszem, hogy egesz evben nincs egy szabad hetveged, vagy vasarnapod, hogy a videki rokont, aki szivednek kedves, meglatogasd. Hidd, el, jot tesz az ember lelkiismeretenek. S ez csak egy nap. En tiszteletben tartom a karacsonyt, de szamomra ez egy vallasi unnep. S nem az en vallasome. Ezert nezem furcsan, amikro ateistak is unneplik. S itt lathato, hogy ez mar reg nem a vallasrol szol. De a szememben igen, s ezert csupan tiszteletben tartom, de nem veszek reszt benne. A mi unnepeinket pedig szerintem tartsd a kozossegben. Hiszen minden szerveznek rendezvenyeket, erdemes ellatogatnod ezekre, igy testkozelbol is lathatod, erezheted, megtapasztalhatod a szokasokat. S ne bujj a moge, hogy magyarkent akaracsony az egyetlen lehetoseg szamodra, hogy szeretetet mutass. Mert ha belegondolsz, szomoru volna, ha igy lenne. Elj ugy, mintha nem lenne karacsony, mintha nem lenne egy ilyen unnep. Akkor mit tennel, Akkor hogy kozelednel a csaladtagok fele, Akkor hogy mutatnad ki az erzeseidet? HA megtalalod a valaszt, akkor rogton maskepp fogsz gondolni a karacsonyra!!!!! Mert nem kell ahhoz semmilyen unnep, se karacsony, se Eid, hogy tudasd, rad mindig szamithatnakm te mindig segitokesz vagy, es nalad a csalad az elso. Te szeretetet adsz, es varsz, s ezt nem felsz megmutatni sem!!!
iszlam.com   |Author |2008-11-12 15:45:33
avatar Kedves Ádám,

az utolsó két hozzászólásod annyira úgy írtad, mintha felvetted volna az iszlámot. Megtörtént a Tanúságtételed? :-)

Béke legyen velünk
Imen
Hatice   |Author |2008-11-12 19:12:50
avatar Ebben a kérdésben nagy különbség van azok között is akik egyedül, vagy muszlim családdal élő muszlimok , vagy akik nem muszlim családban élnek...
Érthető, hogy ott nem határozhatja meg a "kisebbség" döntése ennek a kérdését
iszlam.com   |Author |2008-11-13 17:42:44
avatar Szalam Hatice,

valóban, igazad van.
Azt hiszem, mint mindenben, ebben is ott van a szándék fontossága. Noure is írta, én is úgy gondolom, hogy fontos dolog, hogy tiszteletben tartsuk más emberek ünnepét. Ez egy családon belül - Allah tudja mi a helyes - de szerintem is csak úgy lehetséges, ha egy muszlim nem fordít hátat családjának azért, mert ő nem ünnepli ünnepüket. Azonban a szándék ilyenkor a szívben nem az ünnep, hanem más vallású szerettei ünnepének tiszteletben tartása.

Ezzel sok testvérünk nem ért egyet, (hiszen vannak olyan testvéreink, akik még a "boldog karácsonyt" kívánságot is haramnak tartják) azonban én is azt tapasztaltam, hogy ha nem tartjuk tiszteletben mások érzéseit ezzel kapcsolatban, az több rosszat eredményez, mint hasznot. Sokan nem gondolnak bele, hogy ez nálunk hit kérdése, és mint ahogy Noure is írta, alapjaiban nem egyeztethető össze a vallásunkkal Jézus (béke legyen vele) személyének Isten fiaként ünneplése.
(a hozzászólás inkább az olvasóknak szólt, hiszen ezzel te is legalább annyira tisztában vagy mint én :-) )
ikaljan   |Author |2008-11-13 20:43:30
avatar Szalam!

Mi nagyjából Imenékhez hasonlóan cselekszünk, tehát egyik részről ateista, másik oldalról katolikus családtagjainkat meglátogatjuk karácsonykor, hiszen elfogadjuk, hogy számukra ez az ünnep, ilyenkor jön össze a család,aminekmi is részesei vagyunk.

Azt viszont lényegesnek tartom, hogy az ünnepek alatt jelezzük, hogy ez nem a "mi" ünnepünk, kizárólag "miattuk" megyünk el.
Egyrészt többször beszélgetünk is erről, másrészt az ünnep alatt egyes gesztusokban is jellezzük. (Pl. nem megyünk át 24-én egyik szülőhöz sem, nem veszünk részt a készülődésben, karácsonyfadíszítésbe n, stb.) Magyarul a szimbolikus tartalmakban (utaljon az a szeretetünnepre, vagy Jézus születésére) nem veszünk részt.

Más részről nálunk ugyanígy működik, hogy a családtagjaink is meglátogatnak minket a két Eid alatt, és úgyszintén természetes, hogy ebben ők is kívülálóként, "csak miattunk" vesznek részt.
Persze az is igaz, hogy ez nem ment azonnal, jó 3-4 évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy ez az "új helyzetet mindenki elfogadja, kialakuljanak az "új családi szokások".
Noure   |Author |2008-11-16 11:58:54
avatar Salam kedves Adam!


Nagyon foglalkoztat par kerdes, es talan nem veszed tolakodasnak, ha felteszem öket. Persze, nem kell ra valaszolnod, de ha idöd engedi, es kedved is van hozza, kerlek oszd meg velem, milyen nehezsegekkel küzködik egy 17 eves muszlim Mo.-on? Arra vagyok kivancsi, hogy a csaladod hogy fogadta az atteresedet, ertik-e, hogy mindez mivel jar, pl.: hogy oldajotok meg a huseteleket. Az osztalytarsak, haverok, baratok mikent fogadtak, hogy lehet elkerülni az ugratasokat, hiszen mellözöl mindent, ami egy 17 eves koru fiu hetvegeire jellemzo, es a kor sajatossaga. Gondolok itt a hetvegi bulikra, alkoholra, "csajozasra". Gondolom, ebböl nem veszed ki areszed, de akkor ezt hogy fogadja a környezeted? Nehezsegeid vannak, vagy megelpö volt az elfogadas, a megertes, esetleg meg kerdeznek is róla? NAgyon erdekel, hogy egy fiatal muszlim, hogy tud muszlim lenni egy nem muszlim, neha kegyetlenül öszinte, sokszor kegyetlenül banto, a fektelenseget, vadsagot , szabadsagerzettöl fütött "egy nap az elet" felfogasu fiatalok közt lenni, elni, megelni azt, hogy muszlim?
Adam  - re:   |Registered |2008-11-19 10:04:00
Kedves Ikaljan!

Tetszik amiket írsz, szép dolog, hogy ti így tudtok egymáshoz alkalmazkodni. Remélem ez nálunk is létre tud jönni idővel. Salam!
Adam  - re:   |Registered |2008-11-19 10:23:49
Köszönöm a kérdést! Szívesen válaszolok. Imennek címezve, még sajnos nem volt meg a Tanúságtétel, nem eggyszerű kapcsolatot létesítenem személyesen eggyik mecsettel sem, de dolgozom rajta, és - ha Isten is úgy akarja - sikerülni fog, remélem. De ennek ellenére próbálok lehetőségekhez mérten muszlimként élni. Úgy érzem ez is számít.
Igazából szüleim elég furcsán fogadják a dolgot, kissé nevetségesnek tartják egyrészt azért is mert a rokonságban van aki majdnem évente hitet vált és ez kisebb ellenérzéseket vált ki belőlük, gondolom félnek, hogy nálam is csak egy fellángolás a dolog. De lényegében elfogadják. Ami a fiatalok életmódját illeti rámnézve, hát régebben elég rendesen kivettem a részem belőlük, mely mostanra már erős ellenérzéseket váltott ki bennem ehhez fűződően. Ezért szép lassan csökkentettem ezeket mára pedig az iszlámnak és perszre Istennek hála már 3 hónapja nem fogyasztom alkohol tartalmú italokat és az egyéb jellegű dolgokat is elkezdtem mellőzni. Ha csak arra gondolok mennyi problémám volt belőle rájövök, hogy több örömöt okoz a hiánya mint a léte.
Igazából az az igazi bulizós fajta sosem voltam, bár el-el járogattam, de nem voltam benne annyira mint a többiek, kissé különc is voltam ilyen dolgok miatt így a többiek nem nagyon foglalkoznak a muszlim hit felvételével sem. Egy-két kérdést kapok de úgy érzem inkább érdektelen számukra. Van 2-3 ember aki kifiguráz vele, és az unokatestvérem is folyton "robbantatni" akar velem, de ezek igazán nem zavarnak. A húsevésnél pedig próbálom mellőzni azokat a húsokat amik tiltottak, ebben megint szerencsém van mert a disznóhús eddig sem volt a kedvencem , és - Istennek hála - szüleim gyakran már a fasírtot is pulykából csinálják miattam. Sajnos helál hús beszerzése nem megoldható számomra, ezért is írtam, hogy a lehetőségeim szerint. Hát a "csajozás" kérdés pedig megint olyan téma ami nem tartozott az erősségeimhez, életemben volt 3 lány aki tetszett és őket próbáltam meghódítani, sikertelenül. Viszont még a muszlim hit felvétele elött úgy alakult, hogy most van egy barátnőm akivel nagyon szeretjük egymást. Ő reformástus. Igazából nem zavar, hogy ő nem iszlám hitü és nem is kívánom megváltoztatni, bár tudom kéne, de szerintem ezt mindenkinek magának kell elrendeznie. Úgy érzem ha ez lesz a legnagyobb bűnöm az életben még nem követek el főbenjáró bűnt. Érdekelne, hogy ti erről mit gondoltok. Köszönöm! De próbálok alkalmazkodni a közösségemhez annyira amennyire hitem megengedi.

Béke legyen velünk!
Noure  - re: re:   |Author |2008-11-23 11:32:35
avatar Salam aleikoum kedves Adam!

Igen, gondoltam, hogy csak az en alomvilag fantaziamban letezik a totalis elfogadas, es az, hogy az emberek valoban tisztaban vannak vele, mit jelent muszlimnak lenni. Neha en is ugy erzem, azt hiszik a körülöttem allok egy csoportja, hogy ez valamifele hobort. Nagyon örülök, hogy ilyen jol ment a valtas, es talan azert is sikerülhetett, mert szivedben mindig muszlim voltal, s ezert amig ez nem tudatosult benned, addig is visszafogottabb voltal. A baratnö kerdes nehezebb. Termeszetesen, elvehetsz mas vallasu nőt, ezt nem tiltja az iszlam. Nem kell megvaltoztatnod. Majd ha szivet kinyitkja Allah, ugyis el fog kezdeni erdeklödni. Szeme elött lesz a követendö pelda altalad, es türelemmel, kitartassal talan ö is muszlima lesz idövel. Ez mar ugyis meg van irva, akarhogy is lesz, ugyhogy csak annyit tehetünk, hogy varjuk a fejlemenyeket. Te pedig annyit tehetsz, hogy a helyes utat megmutatod szamara, felajanlva a lehetöseget a valasztasra. Persze nem szó szerint, kimondva. Ami az iszlammal ellentetes lehet a mai nyugati tarsadalomban elfogadott testi együttlet, az intimitas, hazassag nelkül illetve az elött. S annyit meg szeretnek hozzatenni, hogy ne ugy gondolkozz, hogy ha ezt vagy azt megcsinalom, az meg nem föbenjaró bün...Ne alkudozz Istennel, hiszen Allah vilagosan megfogalmazta, hogy kell elnie az embereknek, lehetösegükhöz merten. De ne kezd el ugy elni az eletedet, hogy minden keteselyes tetted elött merlegeled, hogy Allah ezt vajon bünnek tartja-e vagy sem? Ez nem jó, mert mi nem dönthetjük el ezt helyette, nekünk mindenben öt kell követnünk, kerdezes, megkerdöjelezes nelkül. Tehat tanulmanyozd ezt a vallast, menj el a mecsetbe, kerdezz azoktol, akik szivesen valaszolnak neked, es nem legbölkapott informaciójuk van. Mert csak igy elhetsz muszlimkent, ha tudod, tisztaban vagy vele, hogy kell elned. Szerintem az iszlam nagyon szep, es szamomra könnyü vallas, ellentetben azzal, amit mondanak róla. De hogy jol is eljük meg a hitünket, ahhoz elengedhetetlen a tudas. Remelem, mihamarabb leteszed a tanusagtetelt. Ehhez bizony el kell latogatnod egy mecsetbe. Kicsit ugy erzem, te amolyan kenyelmes fiu vagy Elhatarozas, es vegrehajtas. Legy neha szigorú magadhoz. Nagyon örülök, hogy maris tapasztalod a jo oldalat a valtasnak. Ez azt hiszem, csak erösödni fog. SAlam
Adam  - re: re: re:   |Registered |2008-11-24 11:53:41
Kedves Noure!

Úgy érzem igazad van azokban amiket írtál. Még nem teljesen élem át az iszlámot, de remélem ez idővel sikerül. Ha Isten is úgy akarja.
Vannak bizonyos korlátaim melyeket még le kell döntenem. Remélem mire eljutok a Tanúságtételig addigra ezeken már túljutok. Köszönöm válaszodat! Béke legyen velünk!
Noure   |Author |2008-11-24 13:13:07
avatar Salam kedves Adam!

Senki nem is varja el töled, hogy most aztan mindent tudj az iszlamrol. Magam neveben beszelek, de azt hiszem, sokak neveben is tehetnem, hogy sokszor mi muszlimok sem vagyunk tisztaban mindennel. Vannak bennünk kerdesek-ha tudnad, hogy a mi varosunk imamja, mennyi kerdemere valszol a mai napig! -. Allah elmet is adott, hogy hasznaljuk, hogy megtegyünk mindent annak erdekeben, hogy minel többet megtudjuk az iszlamrol. Sokszor evekben merhetö, vagy egy egesz eletben. S arrol nem is beszeltünk, hogy a kulönbözö vallastudosok is sokszor vitaba keverednek, mast maskepp ertelmeznek. Igy hat, egy "kezdö" muszlimtol csak annyi varható el, hogy higgyen a tanusagtetelben, probaljon Allah utjan jarni, es tanuljon, taniljon, tanuljon. Tegye fel a kerdeseit, amelyre megkapja a valaszt. Az "en imamom" mindig azt mondja, kerdezz, es ne szegyenkezz. Az iszlamban nem kell szegyenkezned, barmiröl is szoljon a kerdes. Neked is csak ezt tudom tanacsolni. S föleg azt, hogy ne egy ember velemenyet hallgasd meg, ne csak egy emberre hagyatkozz.
ikaljan   |Author |2008-11-25 07:56:53
avatar Szalam kedves Adam!

Nourenak szerintem nagyon igaza van abban, hogy nem szabad úgy élni, hogy mérlegeljük, "ez egy kis bűn, de talán még elmegy".

Viszont ami a konkrét kérdést illeti szerintem nem követsz el bűnt, ha nem akarod megváltoztatni a vallását. Sőt!

Ugyanis nem rajtad múlik a dolog, hanem barátnődön, de leginkább Allahon.
Sokan mondják, hogy az iszlám térítő vallás, és ez szociológiai szempontból talán igaz is. De van egy fontos dolog. Az iszlámban nem te "térítesz". Nincs hatalmad a másik felett, valaki nem miattad veszi a fel az iszlámot. Te csak példát tudsz mutatni, segíteni tudsz, és válaszolni tudsz a kérdéseire - ha vannak kérdések.
A te dolgod, hogy jó emberként élj, példát mutass. A dolgod, hogy figyelj a másikra, hallgasd meg. Mutasd be a hitedet, akár szavak által is, de még fontosabb hogy tetteidből is az iszlám áradjon ki.

Ez, a te dolgod, a többi Allahra tartozik, és a barátnődre.
Ne feledd, hogy Mohammednek, béke legyen vele is volt olyan felesége, aki keresztény volt. Szerették egymást, tisztelték egymást (Maryam soha nem házasodott meg Mohammed halála után), de Allah nem nyitott utat Maryamnak az iszlám felé. Pedig jobb példa nem állhatott volna előtte. Maryam testvére Sirin viszont felvette az iszlámot.
Adam  - re:   |Registered |2008-11-26 10:01:00
Béke!

Igen. Így utólag már magam is átlátom, hogy kicsit furcsán értelmeztem dolgokat. De ebbe beletartozik szüleim nevelése is kicsit. Nem hibáztatni akarom őket. De akik csak a médiából, meg a rossz tapasztalatokból ismerik az iszlámot azok támaszthatnak kétségeket az emberben. Sajnos sosem a jó példa az amit a híradókban látunk, sose az iszlám szépségéről hallunk, hanem arról, hogy mennyi bajt okoz néhány szélsőséges gondolkodású ember. Köszönöm válaszaitokat! Minden erőmmel azon leszek, hogy eleget tegyek feladataimnak. Úgy érzem az alap témától kissé eltértünk. Úgyhogy még egyszer nagyon köszönöm a válaszaitokat. Megnyugtatnak és elgondolkodtatnak.

Bé ke legyen velünk!
A hozzászólás csak regisztráltak számára engedélyezett. Kedves testvérünk, ha regisztráltál már, akkor kérjük jelentkezz be.

3.25 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Tetszett a cikk? Ajánld te is ismerőseidnek!...

 

Blog cimkék

pirkadat hajnal ima hajnali ima fajr szomszédok szeretete szomszéd víz ivóvíz takarékosság mértékletesség adakozás eső áldás sejk szaudi növény erdő nagyváros Próféta macska cica Prófétai Hagyomány méhek méh méz Korán egészség kamasz gyermek illem iszlám Ramadan muszlim imádkozás böjtölés nevelés erkölcs dzsihad szülő napfény napozás hidzsab D vitamin nyaralás faktorszám vallási előírás szív irgalom testvér szelídség elvek megkeményítette a szívüket fohász szent hónap étel termelők kenyér gyártók megengedett kerülendő nyár szeszesital alkohol zselatin hús hal Maggi kocka vendég házigazda gyerekek húsbolt muszlim vágású Állatok Utolsó Nap számonkérés házasság házasságközvetítés Allah mecset Prófétai Hagyományok útkeresők A muszlim személyisége Magyarországi Muszlimok Egyháza Isten Mózes medinai muszlim türelem Igazságos újra és újra Kiengesztelődő Bölcs Irgalmas Óvoda iskola helál étkeztetés tábor rászoruló jótékonyság árva gyermekek család otthon jótékonysági kiállítás patchwork textil Istenre hagyatkozás Isten akarata tervek szándékok Allah Akbar idő hívők sietség busz istentisztelet lekésni elérni zarándoklat Mekka arab-magyar párkapcsolatok arab férfi arab muszlim házasság szexuális kapcsolat feleség férj pártfogó Tunézia Sousse tengerpart ég olvasás fa fák Paradicsom Ültess egy fát nem éltél hiába fák kivágása nyilvános vallás istenszolgálat Jordánia munkahely kirándulás tájékoztatás térkép Kőszeg hegység liba teke lovaglás vadvirág Velem Bozsók Kalaposkő lovarda lovas iskola Aranypatak vendéglő lovak falu ebéd bükkök fenyves patak völgy alma magyar magyar népviselet Mohammed kultúra gyökerek identitás becsület hála nyári tábor muszlim tábor szellem dzsinn Isteni vezetés Jáki templom narancs vaddisznó látás sarjaszt teremt terem szőlő datolya föld Gyógyítás kézrátétel Al-Fatiha mese repülőszőnyeg Makó Bagdad karaván Matyó közmondás Jeruzsálem Szikla mecset imaszőnyeg humanizmus jogszabályok bűn divat Isten Szava kín szenvedés Isten létezése borbély álmok kishalál halál József útmutatás Teremtés Allah látása Allah hallása összefogás kirekesztés testvériség magyarság ész képesség könnyebbség könnyítés szabályok hittöbbségű Magyarország szokás újítás gyermeknevelés szülők környezetszennyezés fényszennyezés erdőirtás Természet bükk élet Isten dicsőítés vihar muszlima rokonság érdekképviselet gyermekét egyedül nevelő nő mahram válás felelősségvállalás gyónás bűnök elkendőzése eíd ünnep a családban remény Amerika Native Deen taravih népdal iszlám dal nasíd Indonézia politika népművészet hagyományápolás Afganisztán böjt Dánia Jylland-Posten A muszlim személység kisebbség elfogadás tolerancia emberi jogok iszlamofóbia M. Fethullah Gülen könyv emberi tökéletesség öltözködés fejkendő nők nő hijab mu puszta hortobágy gulyás Hit Istenben hitrendszer 1956 ünnep emigráció Ádám Lajos Durics Hilmi Huszein verés Michael Jsckson Szaúd Arábia Belgium kendő tilalom fatwa rituális szoptatás
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack
Clicky Web Analytics